©Huidconsult.nl      Geschreven door dermatologen                     
© Huidconsult.nl : Geschreven door dermatologen

Geneesmiddelreactie

PDF Afdrukken E-mail
Geneesmiddelreacties kunnen zich op vele manieren uiten, maar de meest voorkomende vorm is kleine, samenvloeiende rode vlekjes, vooral op de romp, armen en bovenbenen. Meestal is er geen schilfering, of pas in een latere fase. Kan bij alle soorten medicijnen voorkomen maar vaak gezien bij antibiotica zoals penicilline en amoxycilline. lees meer over allergische reacties
Reacties (3)Add Comment
rode plekken op onderarm
geschreven door jan ferwerda , 11-03-2016
Jeukt en er komen steeds meer rode plekken bij
rode vlekken op arm (nabij de pols)
geschreven door Albert van de Wakker , 21-03-2010
Sinds kort verschijnen er rode vlekken op mijn onderarm,het jeukt niet,en ook geen schilvertjes.
Wel gebruik ik medicijnen zoals aspirin, vastarel, atenolol, ticlopidine, coversyl, zocor.
Mijn vraag komt het misschien door de medicijnen.
Bij voorbaaa
t hartelijk dank.
Rooie Vlekken
geschreven door Loes , 24-05-2009
Haai, ik ben Loes,
Ik at vanmorgen mijn ontbijt in mijn tuin en toen kreeg ik rooie vlekjes op mijn armen, ik had een t-shirt an en het was best wel warm, 20 graden ofzoiets. Het zijn rooie vlekjes, niet erg veel van elkaar verspreid, licht roze van kleur, het zijn kleine vlekjes, ik heb ze weleens eerder gehad en het ging binnen 2 dagen ofzo weg. Maar nu heb ik het weer, maar ik weet eigenlijk niet wat het is, het zou Urticaria kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker. Het jeukt een heel klein beetje op een paar plekjes, alsof een mug op een paar plekjes heeft gebeten. Ik weet niet wat het is...Weet er iemand misschien wat het is , door de symptonen?
Groetjes, en veel geluk, Loes.

Uw eigen ervaring/mening? Geef uw reactie!
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
smile
wink
laugh
grin
angry
sad
shocked
cool
tongue
kiss
cry
kleiner | groter
security code


Vul bovenstaande tekens in


busy
 

Follow huidconsult on Twitter